Reference

Vytvořil jsem už desítky stránek, ale vždy se rád chlubím těmi, které přinesly nějaký užitek, kdy jejich majitelé mou práci výrazně ocenili, přiznali, že jim stránky přivedly nové návštěvníky a podobně.

Kozlovice.cz – oficiální stránky obecního úřadu

V roce 2003, kdy mnoho ostatních firem a úřadů bylo nuceno spoléhat na své webmastery, disponoval obecní úřad v Kozlovicích redakčním systémem, který umožňoval zaměstnancům OÚ vkládat příspěvky bez jakékoli znalosti web stránek, html apod. Zaměstnanci Kozlovic tak byli schopni jako jedni z mála, publikovat informace okamžitě. Redakční systém však kromě běžných funkcí obsahoval i několik speciálních modulů např. pro publikování zpráv na úřední desku. Ve sféře státních institucí tyto stránky byly pravděpodobně první, které nabízely RSS. Postupem času ke stránkám přibylo poskytování online přenosů z webkamer, provoz elektronického registru, systém pro hlášení a monitorování poruch v místní bezplatné wifi síti, měření online teploty, kamerový systém, hlídání web servisů přes WAP a mnoho dalšího. Spolupráce s Kozlovicemi trvá dodnes.

Konkrétní výsledky :

  • řešení, které předběhlo ostatní firmy/úřady
  • ušetření času zaměstnanců díky propracovanému systému na míru
  • rozsáhlá servis pro občany obce (rychlá přístup k různým informacím, hlášení poruch apod.)

Muzikant.cz – jeden z největších eshopů s hudebními nástroji

Muzikant je ostravský eShop s hudebními nástroji, který je jedním z největších v republice. S Pavlem Vantuchem spolupracuji nepravidelně už několik let. V roce 2010 jsem se podíval na jeho stránky, prošel jsem si je a zavolal Pavlovi: „Hele, chceš být jedničkou na trhu, že ? Ale tvoje stránky, respektive jejich SEO nejsou v ideální kondici. Měl bys na tom začít pracovat…“.  Protože mi Pavel věřil, následovala z mé strany SEO analýza a také konzultace s jeho webmasterem. Seznámil jsem je oba s výsledky svého zjištění, navrhnul několik akcí pro vylepšení stránek, seznámil je s dalšími technikami pro dobré SEO, doporučil různé nástroje a dokonce i odhalil nesprávně použité SEO techniky, které by jim mohly ublížit. Po delší časové odmlce jsem se zeptal Pavla na jeho reakci ohledně mých návrhů a dostalo se mi této odpovědi : „…Tvoje SEO se určitě projevilo…“.  I nyní jsem s Pavlem v kontaktu a dále spolupracujeme s tím, že i v době, kdy po mně není vyžadována žádná činnost, neustále myslím na to,  jak stránky vylepšit.

Konkrétní výsledky :

  • lepší SEO
  • odstranění potenciálních hrozeb ve stránkách

Hotamps.com – exkluzivní výrobce kytarových zesilovačů

Pavla Horkého jsem ke spolupráci se mnou vysloveně dotlačil. V rámci mých aktivit jsem nabízel výrobcům zesilovačů zviditelnění pomocí web stránek. Neznal jsem Pavla a on neznal mně. Nebyla zde možnost se setkat, takže jsme se na spolupráci dohodli jen na základě několika telefonátů. Pavel měl od svých známých domluvenou výrobu stránek už rok, ale stále k ní nedošlo. Váhal, jestli stránky svěřit někomu neznámému, ale po měsíci, kdy jsem stránky vyrobil podle jeho představ, byl příjemně překvapen rychlostí tvorby a bezproblémovou komunikací. Druhým překvapením bylo jeho zjištění, že stránky opravdu fungují, protože se mu začínají ozvývat další a další zákazníci. Posledním překvapením byla skutečnost, že stačí poslat materiály a ty jsou téměř okamžitě na webu, nebo že dokonce sám aktivně vyhledávám materiály, které se na jeho stránky dají použít. I v tomto případě ale nebyla spolupráce jen o vytvoření web stránek, ale také o spoustě dalších činností nejen na internetu, které se podepsaly na vyšším zájmu o produkty Hotamps.

Konkrétní výsledky :

  • propagace na relevantních webech
  • Zvýšení počtu zákazníků
  • Větší počet prodaných zesilovačů
  • Noví zákazníci ze zahraničí

Budoshop.eu – prodejna potřeb pro bojová umění

Pro Vaška z Budoshop.eu jsem nejdříve zprovoznil nějaké stránky a eShop, pak jsme se domluvili na provozování externího obchodu. Po nějakém čase jsem náhodou zjistil, že Budoshop.eu není zcela ideálně optimalizován. Samotná konstrukce tohoto eShopu není špatná, ale Vaškovi nebylo úplně zřejmé, jak možnosti eShopu využít. Od té doby s Vaškem konzultujeme situaci a pracujeme na vylepšení. Některé parametry již se začínají vylepšovat.

Konkrétní výsledky :

  • užitečné SEO instrukce
  • lepší SEO
  • získání nových partnerů, kteří eShop propagují

ObalyNaBedny.cz – obaly na zesilovače

Sérií několika akcí se mi podařilo pro tento web zajistit čtvrtý největší zdroj návštěvníků. Zatímco první tři příčky obsadil tradičně vyhledávač Seznamu, Googlu a také přímý vtsup na stránky, moje weby obsadilyv této souvislosti úšpěšné čtvrté místo. Ještě zajímavější je ale v tomto případě skutečnost, že zatímco z vyhledávačů přišli návštěvníci, kteří po minutě web opustili (tedy nevěnovali obsahu velkou pozornost, spíše web prolétli), návštěvnící přicházející z mých webů strávili průměrně pět minut času (tzn. zajímali se o problematiku mnohem hlouběji a jedná se tedy reálné potenciální zákazníky)

Konkrétní výsledky :

  • lepší offpage faktory
  • široká propagace
  • příliv čtenářů, kteří měli mnohem větší zájem o obsah než návštěvníci z jiných webů
  • příliv nových potenciálních zákazníků

Metylovice.cz – Komplex webových stránek

Spolupupráce s obcí Metylovice začala tvorbou oficiálních webových stránek a pokračovala podporou různých aktivit v obci, které se mnohdy neobešly bez podpory na webu (např. soutěže o nejlepší fotografii – řešeno přes webová fotoalba). Postupěm času přibyly další weby jako Kroniky Metylovic, Muzeum Metylovic, Škola Metylovice.

Konkrétní výsledky :

  • Rapidní zvýšení propagace obce
  • Podpora kulturních aktivit
  • Získání dotací na aktivity díky zdokumentování všech aktivit na internetu
  • Rozvoj komunikace mezi školou a rodiči