Mikrostránky

 Co jsou to mikrostránky ?

Mikrostránky (mikroweby) jsou klasické webové prezentace, které se vzhledově neliší od jiných internetových stránek. Na první pohled nemusíte poznat, že se zrovna jedná o mikrostránku. Samotný pojem „mikrostránka“ vypovídá o skutečnosti, že nějaká firma má hotovou nějakou rozsáhlou komplexní internetovou prezentaci (webovou stránku) a z určitého důvodu se rozhodla si k této „velké“ prezentaci pořídit ještě jednu, nebo rovnou několik menších prezentací.

Mikrostránky jsou efektivní. Ale proč vlastně ?

Je logické, že firmy na svých webových stránkách prezentují celou svoji činnost. Mnohdy se tak na stránkách setkáme s popisem produktů, servisem, poradenskými službami, kontakty, otázkami a odpověďmi apod. Pokud ale návštěvník stránek hledá informace ke konkrétnímu produktu, může se na takto komplexně řešených stránkách lehce ztratit, množství navigačních prvků, dalších produktů a jiných informací jej zbytečně rozptyluje. Proto je lepší a efektivnější, pokud důležité produkty nebo služby dané firmy mají navíc své vlastní mikrostránky. Za relativně malou investici, tak získáváte velmi efektivní a přímočarou prezentaci konkrétního produktu.

Optimalizace pro vyhledávače

Kromě toho, že mikrostránky jsou přehlednější a jasnější pro návštěvníky stránek, jsou rovněž zajímavější pro vyhledávače. Představte si, že určitý výrobek prezentujete v jednom textu na stránkách, kde takto popisujete dalších deset služeb. A nyní si představte, že existují stránky s vlastní doménou s klíčovým slovem zaměřené pouze na konkrétní produkt. Které z těchto stránek se budou líbit vyhledávačům více (pozn. toto je zjednodušený popis, ve skutečnosti je problematika SEO složitější). Mikrostránky však mají v SEO ještě další význam. Uvedením zpětných odkazů na hlavní web firmy, vylepšují tzv. off-page faktory hlavního webu a tím jej posunují výše při výsledcích vyhledávání.