10 prohřešků webmasterů

Po internetových stránkách chtějí jejich majitelé, aby jim přinášely zisk, návštěvníky, zákazníky apod. Proto výrobu stránek svěřují profesionálním programátorům a grafikům. Vůbec se zde nechci zabývat stránkami, které jsou schopni vytvořit v dobré víře různí amatérští tvůrci – typicky studenti elektrotechnických škol nebo prostě “někdo z rodiny, kdo těm počítačům rozumí”.
Mám teď na mysli opravdové profesionály, kteří v rámci svojí specializace přinášejí  100% výsledek, přesto stránky neplní svůj účel.

Webmastery nezajímá klientův business

Jak mohou webmastři navrhnout stránky, pokud neproniknou alespoň do základů toho, v čem jejich klient podniká ? Jak mu mohou poradit co dát na stránky, když přesně neví v čem spočívá konkureční výhoda daného podnikatele? Tvorba úspěšných web stránek rozhodně není o tom, že jejich tvůrce vymyslí nádhernou grafiku, zpřístupní profesionální fotografie a přidá nějaké dynamické prvky.

Webmasteři se spokojí s instrukcemi zákazníka

Většinou už zákazník k webmastrovi přichází s nějakým podnětem, jak by měly stránky vypadat, případně  odkáže na podobné stránky, které se mu líbí a eventuelně dodá již připravené texty. Pokud s ním ale webmaster nediskutuje o obsahu, nepřidá další podněty, je to špatně. Zákazník logicky rozumí svému oboru a je schopný provést jím poskytovanou službu k maximální spokojenosti jiných. Ale málokdy takový odborník rozumí ještě zároveň i reklamě, webové reklamě a vyhledávačům. A právě v tu chvíli by měl webmaster říct “proč zde chcete mít zrovna tyto texty, které nemusí být ostatním úplně jasné ?”.

S vytvořením stránek je spolupráce s webmasterem ukončena

Většina webmastrů funguje tak, že vytvořením stránek pro ně celá akce končí a svého klienta již nikdy neuvidí. Myslíte, že na stránkách už není co vylepšovat ? Nechcete raději webmastera, který se vám po čase ozve s najěkým zajímavým nápadem ? Nechcete aby vás webmaster informoval o tom, jak se na internetu prezentuje třeba vaše konkurence, nebo co na stránky přidat, aby byly zase aktuální?

Další z deseti prohřešků získáte v rámci SEO analýzy, kterou provádím pro své klienty …