Jak stránky přestávají sloužit svému účelu

Do výroby stránek můžete investovat mnoho peněz, ale může se vám také podařit sehnat nějakého finančně výhodného webmastera. Ať už zaplatíte jakékoli peníze, určitě chcete aby tyto stránky byly přínosné.
Mnoho firem už ale dál se stránkami nepracuje. Stránky tak fungují týdny, měsíce bez jakékoli aktualizace a jejich prospěšnost klesá.

X příčin, které vedou k snižování hodnoty stránek…

Aktuální obsah

Zdravé firmy se stále vyvíjejí, přinášejí lepší služby a lepší produkty. Představte si že máte půjčovnu aut, která začínala s půjčování fábií, pak přešla na Volswagen Passat a nyní je schopna nabídnout různé Audi, BMW i Jaguar. Neměly by tyto informace být na stránkách ? Možná právě ti zákazníci, kteří si chtějí půjčit Audi, tuto informaci u Vás nenajdou.
Anebo se věnujete stavebnictví, ale na vašich stránkách chybí informace o tom, že jste schopni se zákazníkem vyřešit financování v rámci projektu “Zelená úsporám”. Neobrátí se pak raději zákazník na někoho, u koho ví, že vyřeší několik navazujících služeb?

Zastaralé reference

Reference bývají jedním z hlavních signálů, podle kterých se zákazník rozhodne k výběru dané firmy. Hodně firem však na stránkách ukazuje projekty, které byly aktuální v době tvorby stránek. Takové reference bývají více než rok staré a vaše firma přitom už postavila mnohem pěknější domy, získala nové zkušenosti, vyrábí lepší produkty a realizovala větší a náročnější zakázky. Proč se nepochlubit tím, co je nové, aktuální, zajímavé, rozhodující ? Zvláště, když konkurence se tím třeba pochlubit dokáže…

Novinky

U většiny firem se dají  čas od času zveřejnit novinky. Možná jste s tím začali, ale nyní je na vašem webu dva roky stará informace. To o dění ve firmě nic dobrého neřekne. Přitom určitě by se dalo zveřejnit něco zajímavého, co může vaše zákazníky přesvědčit o tom, že zrovna vy jste ti, se kterými má cenu spolupracovat.

Neznalost návštěvníků

Mnoho firem chce aby jejich stránky navštěvovalo maximum lidí. Sledují nějaké statistiky, ale mnohdy neví, co vlastně tato čísla znamenají a jaký mají význam. Někdy firmy nesledují statistiky vůbec. Jak potom mohou vědět kolik vlastně mají návštěvníků ? Kolik těchto návštěvníků se stane opravdovými klienty ? Kolik lidí na vaše stránky přišlo náhodně a kolik cíleně ? Takových otázek existuje spousty a je třeba s nimi pracovat a využít je pro rozvoj stránek a také rozvoj celého podnikání.

Proč nemají výrobci stránek zájem o jejich další vývoj ?

Je to jednoduché. Dlouhodobý vývoj stránek, jejich vylepšování, aktualizování, měření návštěvnosti a efektivity – to je spousta práce a ideálně také mnoho konzultací s klienty. Většina webmasterů se ale soustředí na pouze jednu věc – na samotné vytvoření stránek. Tím jejich práce končí a to berou jako fakt. Není na tom nic špatného či neobvyklého, ale na druhé straně právě zde se mnoho z potenciálu stránek ztrácí…