Pohlídám vaše dodavatele, aby plnili své závazky a webový projekt odpovídal vaším požadavkům. Mohu působit jako mediátor i mentor.

Naproragramování webu/eshopu na míru je velmi komplexní a složitá činnost. Problém není v samotné technologii a programování, ale spíše v komunikaci mezi dodavatelem a odběratelem. Mnohé z těchto projektů končí tak, že výsledek neodpovídá představám a dochází k těmto problémům.

Naprogrammovaný eshop zdaleka neobsahuje potřebné funkce. Zákazník to netuší a přijde na to v momentě, kdy mu nefunguje prodej podle představ. V té době již bývá projekt dávno zaplacen a dodavatel odmíta nejen uznání jakékoli zodpovědnosti, ale většinou ani nechce dále spolupracovat na případném upravení nedostatků

  1. Vícepráce – špatným vydefinováním požadavků vznikají oprávněné či neoprávněné požadavky na určitou funkčnost. Dodavatel se snaží dodat minimální funkčnost (např. základní funkčnost nákupního košíku) zatímco odběratel si představoval košík s funkcemi cross-sellingu apod. Kdo má pravdu? Co je ještě předmětem zakázky a co už jsou vícepráce, které nepatří mezi standardní funkce?
  2. Plánování – projekt na čtvrt roku už má několik měsíců zpoždění a prodražuje se. Kdo za to může? Proč nefunguje aspoň něco? Které chyby je nutné opravit okamžitě a co počká? Jak dlouho to ještě bude trvat ?
  3. Komunikace – v nejhorších případech spolu dodavatel a       odběratel přestávají mluvit. Dodavatel požaduje peníze za naprogramovanou práci, odběratel je nespokojen a chce penále, odmítá zaplatit apod. Nikdo není spokojen, dílo je nedokončené, práce není zaplacena. Takovým situacím je nutné se vyhnout

Všechno toto lze vyřešit nezávislým dohledem a kontrolou těchto aktivit:

  1. Správná smlouva se závaznými termíny, podorobným obsahem práce, popisem funkční
  2. Nastavení komunikace, rozhodování, kontrol postupu práce, kvality
  3. Podrobný plán prací i s odhadem finančních prostředků
  4. Kontrola v předem daných bodech projektu