Všichni chtějí vydělat balík peněz za infoprodukt, ale nejdřív je nutné prachy investovat

V poslední době se nám v ČR tak nějak rozšířily infoprodukty. Věc, která v zahraničí funguje už dlouho, poměrně úspěšně a objevují se zde velmi zajímavé infoprodukty. V ČR se díky Davidu Kiršovi začalo infopodnikat docela masově.

Lidi mastí jeden infoprodukt za druhým, nesmírně nadšení a motivovaní vydělat ranec peněz. A já jim fandím (obecně). Líbí se mi Pavel Říha, který do toho šlápnul jako první a nejspíš je jeden z mála, který z toho něco opravdu vytěží.

Bohužel, infoprodukty v ČR jsou všechny tak nějak přes kopírák. Nahrát videa, ve kterých se člověk mírumilovně směje na celý svět, většinou nepřirozeně intonuje, šermuje rukama a nakecá toho tolik, že se to nedá poslouchat. Většinou takové dvacetiminutové video se dá shrnout so nějakých  tří základních vět s fakty…Dále podpora na Facebooku, výhružky s blížícím se koncem registrace apod.

infoprodukt-bez namahy
Infoprodukt – bez námahy 🙂 muhehe

 

Kolik do infoproduktu musí jeho tvůrce vrazit peněz?

Nic. Nebudeme hodnotit kvalitu videí, ale zkusme se podívat kolik to člověka bude stát. Hodně se totiž opomíjí fakt, že udělat to nejde zadarmo.
Mnoho nadšenců tak může brzo zjistit, že sice něco vydělali, ale počáteční investice se nevrátily. Tomu by asi bylo dobré se vyhnout a já vás zkusím uvést do reality.
Předem upozorňuji, že to jsou jen odhady (vycházím ze dvou infoproduktů, kde jsem částečně asistoval na SEO, tvorbě stránek apod.)
Také vycházím z toho, že infoprodukt vytvářejí „odborníci“ na daný obor, takže většinou nerozumí internetovému marketingu a s tím jim musí někdo pomoct.

Webové stránky

K infoproduktu potřebujete web, to je jasné jak kulomet. I když asi nejjednodušeji získáte web instalací WordPressu, tak si nemyslím, že to je úplně šťastná volba (není tam žádná ideální šablona pro infomarketing, zbytečně komplikované rozhraní, nutnost vše dotunit pomocí pluginů apod.).
Takže nejlepší je web nechat si vytvořit od nejakého programátora. K tomu potřebujete ještě doménu a hosting (dobré zkušenosti mám v poslední době třeba s levným wedosem).

  • 5000 – 10 000 Kč (tvorba webu a nastavení hostingu)
  • 150 – 300 Kč ročně – doména
  • 360 Kč ročně – webhosting

Email marketing

Registrace uživatelů , rozesílání mailů a další cypovinky – potřebujete nějaký pořádná emailingový nástroj. Nemá moc cenu to řešit přes WordPress, pokud zrovna nejste webmasteři (ale i tak to jde a krásně se tam řeši autoresponder). Takže ti máme dvě řešení :

  • Smartemailing – všechno česky, není nutno tunit překlady apod.
    1500 Kč – 10 000 Kč ročně (předpokládám, že sbírat emaily je nutné pořád)
  • Mailchimp – angličtina, nutno přelouskat návody a nastavit si vše potřebné + počeštit
    od nějakých 6000 Kč ročně (zdarma verze nemá auto odpovídače)

Další nástroje

Určitě nebudete chtít všechno šudlit ručně, manuálně apod. a proto potřebujete nějaké automatické nástroje. Například tyto:

  • Fapi – český automatizační nástroj (formuláře, platby, faktury)
    Cena: od 3750 Ročně
  • Affilbox – pokud chcete využívat provizního systému
    Cena cca 6000 Kč.

A co propagace ?

Pokud nemáte tisíce emailových kontaktů, pak se bez další formy propagace neobejdete. Využít můžete klasickyPPC od Google AdWords, Sklik, Facebook a samozřejmě affiliate program.

Peněz do toho vražte kolik chcete, zde je výpočet za předpokladu, že konverze je 1% (jeden ze sta oslovených zakoupí) a kampaň poběží dva měsíce.
Klíčová slova budou stát třeba kolem 5Kč. Takže denně potřebujete 100 prokliků, abyste měli jednu koupi (respektive konverzi, ale ta je v první fázi cílená na bezplatnou registraci pro první várku videí). Čili 500 Kč denně po 60 dní (tedy 60 registrovaných) je 30 000 Kč. Když to bude stejné na všech třech PPC systémech tak …. 90 000 Kč za získání 180 registrovaných …
Ale je to příliš skeptický odhad, stačí se domluvit na tom, že bude konverze 10% a rázem nás to vyjde na 9000 Kč.

Affiliate je případ sám o sobě, tam to funguje jinak – musíte počítat s tím, že se vám prostě ztenčí příjem z infoproduktu.

Ještě započítat práci…

Jasně, co půjde to si připravíte sami.

  • Videa si natočíte (pamatujte, časově se jedno video točí minimálně 3x déle než je jeho konečná délka).
  • Texty – možná nějak splácáte také sami. Copywritter by byl samozřejmě lepší.
  • Nastavení kampaní na FB, Googlu, Skliku, Affilu … vložení kódů, propojení … to by chtělo někoho zkušeného.
    Práce cca 400Kč/hod  a spotřebujete kolem 10 hodin minimálně. Takže 4000 Kč třeba
  • SEO … hm, taky by to chtělo nějakou optimalizaci

Shrnutí: infoprodukt není zadarmo

Takže asi tak. Už nám tady lítají nějaké tisíce, možná desetitisíce. Infoprodukt by měl být sakra dobrý, aby se vyplatil…

Očekávám podnětné komentáře, které mi moji „rozvahu“ pro infoprodukt překopou, rozbijou, upřesní apod. 🙂

Chcete další info k infoproduktům?
(budu mít ještě zajímavější a realnější data)

* indicates required




4 thoughts on “Všichni chtějí vydělat balík peněz za infoprodukt, ale nejdřív je nutné prachy investovat

  1. Moc pěkné. Určitě jsem zvědav na pokračování. Škoda, že si tohle přečte malé procento těch, kteří se do pofidérního infoproduktu pustí. Aspoň by nebylo tolik sraček na tom netu.

  2. Dobrým infoproduktem je například kniha od Marketing Festivalu. Většina věcí okolo D. Kirše jsou ale „leštěné prdy“. V odborné komunitě tak mají infoprodukty bohužel od začátku špatnou pověst a lidé jsou k nim skeptičtí. Na druhou stranu typičtí zákazníci jsou nadšení. Každé zboží má svého kupce…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *